BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, 26 June 2011

bukan milikku

entah la..aq baru je nk rase gembira dgn die..dh jd mcm ni...smuenye psl perkataan yg aq tulis... aq mntk maaf sbb aq dh trbiasa... aq taw die akn fikir lain..tp die lgsung xbg aq ruang utk aq jelaskn bahkan menuduh aq yg bukan2...aq xtaw lak yg die kol aq gune 013-610....die xpnh bg pon no celcom kt aq...aq memg xkn agkt klu no yg aq xknal telefon...klu aq taw die yg kol nescaya aq jwb pggilan die... ye! aq syg adk aq lbih dpd nyawa aq sndiri,tp xde la smpai ke tahap tidak boleh berfikir secara akal manusia yg waras...aq taw thp batasan... 


entah la...hnya family n kwn2 baik aq je yg fhm...kenapa bukan die yg sepatutnya lebih fhm aq?? xpela...aq serahkn smue urusan ni padaMu Ya Allah...Kau lebih memahami dan mgetahui segala isi hatiku...tgn aq dh x mampu utk aq terus menulis...hati aq hncur luluh saat ini...aq cume mampu menadah tgn meminta supaya Allah lembutkn hati aq ni dan hilgkn panas baran aq yg selama ni menganggu perjalanan hidup aq ni... :-(

Thursday, 23 June 2011

dpt beli bju raye :)

akhirnye dpt gak aq bli bju raye kale merah...hehe..puase blom lg tp baju raye dh beli..huhu..bkn ape, nnty aq takot xde duet nk beli time dekat nk raye nnty..ngeee...penat aq kumpul duet bli 2 pasang bju...keje catering, keje kt bgkel kete kwn,amek upah wat asigment kwn2 semata2 nk bli bju raya utk aq dan my lover... actually,aq nk baju raye warne ungu tp dh si die nk merah..jd,aq beralah la...thn dpn my turn lak kale ungu..huhu.. aq hrp die hpy tgok baju tu..itulah tnda syg aq sgt2 kt die..


kpd my lover....


papy sggup wat ape je demi beby...haha..
sekian....
tata..titi..titu.. :-)

Friday, 17 June 2011

moto aq


akhirnye moto LC aq yg ilang thn lps jmpe blik...n da siap sepenuhnye...
ni pic2 moto aq sblm hilg..da byk cover set aq tukar..

mule2 aq bli moto....
tuka set laut dgn mber...
tukar lg set sbb xsiden..
tukar set hijau kuning...kedah gitu :p
tukar set all black...
time ni la best...dkt 2ribu abis
time set ijau ni la moto aq ilang
time moto aq jmpe...
sekarg...bia cmni je..xde wet nk bikin
team LC aq...

Cintakah Aq kepada Nya?

Kehadirn cinta dlm jiwaku tak sggup kulukiskan dgn kata-kata
Cinta hadir bsama getaran dlm jiwaku dan mgalirnya airmataku
Pncarianku tntang cinta,sudah membuat hatiku resah dan bahagia.
Namun hingga kini aq masih blum mgerti erti sebenarku pada cinta
Kubilang cinta tapi aq tidak setia
Namun cinta sudah menggetarkan jiwa dan menguras air mata
Banyak hal yang sudah ku lepaskan untuk cinta
Walau semua itu belum cukup untuk menggapainya
Bagai keldai bodoh,lagi-lagi aku blum sanggup untuk memahami cinta
Air mata mengalir mendengar cinta
Kerinduan yg tak terlukiskan datang mendera
Hatipun bergetar menjadi gelisah
Betapa aq tak sanggup menterjemahkannya
Aq hanya bisa bersimpuh padaNya
Agar cinta benar-benar ada

Monday, 13 June 2011

sampai hati ayah

Ayah,,,
Kenapa engkau pergi di saat umi sedang meniti hari tuanya,,,
Apakah engkau tidak mengerti betapa terpuruknya kami saat ini ,,
Apakah engkau tidak mengerti kami ingin bahagia bersamamu,,,
Apakah engkau tidak mengerti akan perasaan kami saat ini,,,
Apakah engkau tidak mengerti akan kerinduan kami saat ini,,,
Apakah engkau tidak mengerti betapa sakitnya ketika kami tau engkau pergi meninggalkan kami,,,
Apakah engkau tidak mengerti kami tak ingin kita berpisah,,,kami tak ingin jauh darimu,,,kami tak ingin menjalani hidup ini tanpa hadirnya dirimu di samping kami,,,
Ayah,,,
Sungguh bagi kami hidup ini terasa berat untuk di jalani,,,
Sungguh bagi kami hati ini sulit untuk menerima semua kenyataan ini,,,
Ayah,,,
Harusnya engkau mengerti dengan semua ini,,,
Harusnya engkau mengerti betapa kesepiannya umi tanpa hadirmu,,,
Harusnya engkau mengerti betapa berat beban umi untuk mengasuh kami dari kecil sampai sekarang,,,
Harusnya engkau juga mengerti betapa tegarnya umi saat kau putuskan harapannya,,,
Ayah,,,
Kami selalu iri melihat orang lain mempunyai keluarga yang utuh,,,
Kami selalu malu ketika ditanya orang lain tentang keberadaanmu saat ini,,,
Kami selalu sakit ketika rindu ini selalu menghantui,,,
Apakah engkau tak sedar tentang kehidupan yg kami jalani,,,

ayah

ayah…..
masih pantaskah?
ayah…..
dimanakah?
ayah…..
salahkah?
jika ada dalam benakmu
jika terlintas di fikiranmu
jika singgah di hatimu
namaku mungkin takkn kau inginkan…
apa tindakanmu?
jika ada khabar padamu,
jika datang cerita tentang diriku,
baik dan buruk diriku,
akankah ada kata darimu,
“dia itu anakku.” ?
jika aq tak rindu padamu
jika aq tak mencarimu
jika aq tanpamu dalam perjalanan hidupku,
meski bukan salahku,
maafkan aq.
tanpamu,
ada umi sebagai ayahku
ada kakak menjadi pahlawanku
ada adk sebagai pembimbingku.
Tak ada yg ku benci
tak ada pula yg ku sukai
berkali-kali ku coba,
mungkin belum saatnya,
atau memang tak kan pernah ada,
hanya Dia Yang Maha Mengetahui
yang terbaik untuk setiap hambaNya.

saat kau pergi

saat awal aq sudah merasakan bahwa aq sgt takut khilangan mu…
ternyata semua itu akan terjadi…
dengan kau hadirkan yang lain dalam hidupmu..
aq merasakan luka yang amat dalam…
seakan dunia sudah ada pada batasnya..
aq menangis????
ya.. aq sangat menangis akan semua ini…
seakan hati ku sangat terhiris dengan semua ini…
andai kau tau apa yang ku rasakan dlm hati ini!!!!
semuanya seakan mimpi yang ku rasakan saat ini..
kehilangan mu dalam hidup ku….
tapi biarlah, mgkin smua ini yg harus ku jalani tnpa adanya dirimu dlm hidup ku…

Lelah Tuk Melangkah

Aq hanya bayang hitam, yg tak prnah kau pedulikan…
Aq hanya ingin buat kamu terindah dlm hatiku…
Sepertinya aq tak mampu buktikan apapun kepadamu…
Kerana bias matamu semakin tertutup.
Sia-sia sudah harapanku…
Aq lelah dalam cerita ini.
Aq mohon berikan episod terakhir untukku.,
Kerana deritanya kurasa akan perasaanku terhadapmu…
Maafkan aq yang mencuba untuk mencari celah dalam hatimu…
Yang mungkin telah terkunci untukku…
Maafkan egoku, yang tak mengerti perasaanmu…
Kerana semakin berat kaki ini tuk melangkah… Meraih cintamu…
Bukan maksud hati untuk sakitimu…
Kerana kamu pernah jadi inspirasi terindahku…
Nafas perjuanganku telah temui titik lelah
Maafkan aq…
Aq tak sekuat yang kau kira…
Ku akui kau mampu membakar aliran darahku…
Tapi kenyataan kau tak seindah yang kukira…

masih pantaskah kau kuanggap sahabat ??

sahabat?? ..
masih pantaskah kau ku panggil sahabat ??setelah apa yg kau lakukan padaku ..
setelah apa yg kau beri padaku ..
teganya dirimu ,, menikam dari belakang ..
teganya dirimu melukai aq ..
teganya dirimu menghancurkan persahabtn kita ..
hanya kerna ungkapan dri mnusia berhati setan..yg kau sendiri tidak thu kesahihannya
sungguh tak bisa kupercaya ..
persahabtn yg telah lama kita bina ,, kini hancur berantakan ..
masih ku ingat ,, canda tawa yg terlantun dari bibir kita ..
masih ku ingat kata SAHABAT yg terucap dari hati kita ..
tapi itu smua telah menjadi kenangan terburuk ..
aq bagi smua kisahku dengan mu ..
aq bagi smua suka dan dukaku dengan mu ..
kita lewati bersama ,, panas terik hujan badai ..
tapi apa balasanmu padaku ??
disaat aku terluka ,, kau berjanji akan membantu ku ..
mana ??
justru kau yg telah menghancurkn ikatan kita ..
kau hancurkan smua harapanku ..
inikah akhir dari persahabtn kita ??

semua Pergi,Tinggalkan Luka Di Hati

Perlahan tapi pasti,moga cinta ini dapat buat mu mengerti.
Hatiku mencintaimu sepanjang waktu,tak kan berhenti meski pun kau berlalu pergi.
Jiwaku ingin slalu dekat dgn mu,,
Ragaku ingin slalu di sampingmu,,
Andai waktu dapat terulang kembali,
ingin rasanya aq putar saat indah kita berbagi
Ada kau,ada aq,ditempat ini…tempat dimana kita berjaya saat cinta indah bersemi.
Tapi kini semua tlah berlalu pergi,,
tinggallah mimpi yg tak mungkin terulang lagi.
Angan tinggallah angan,mimpi tinggallah mimpi.
Semua hilang meninggallkan luka di hati.
ingat x lg gitar ini?? smbil sy memetik gitar ini & awk pn nyanyi x ikut muzik... hurmmm

Sunday, 12 June 2011

berlalu





kau yg terindah dlm hidupku
tak dapat lagi kumiliki
kerna smua salahku
yg tlah membuatmu terluka
meskiku menyesali smua salahku
ingin merubah smua sifatku
kau tak kan kembali lagi kesisiku
kerna kini kau tlah temukan yg lain
yg lebih sempurna dariku
yg lebih punya segalanya
yg lebih mengerti dirimu
yg lebih menyayangimu
yg lebih bisa menjagamu
dan mungkin....
kau lebih mncintainya
dibandingkan saat kau masih milikku
meski…
aq ingin kau menjadi milikku lagi
seperti dulu saat aq belum lukai hatimu
namun saat-saat indah itu…
tak mungkin lagi berulang
dan kini biarlah smuanya berlalu
untuk menjadi kenangan terindah
yg kan slalu aq ingat.. :-(

x mmpu lagi



Di sini aq berdiri
menatap hidup yg tak pernah bisa ku fahami
sperti langit yg menyimpan seribu arti
aq tak sanggup lagi . . .
Menahan rasa yg kian merobek hati,
namun smua tak pernah mau mengerti,
bahkan bintang pun tertawa melihat ku terluka,
sungguh kejam,
ingin ku akhiri smua ini,
namun apa daya diriku ini,
yg tk prnah bisa melawan smua yg akan trjadi,
kini aq terjebak diantara lautan siksa dan derita,
ingin aq berteriak,namun suaraku hilang melayang,
ingin aq berlalu prgi, namun kaki x bisa turuti apa kata hati,
sampai kapan aq hrus bgini,
menahan derita hnya seorang diri,
dengan apa aq harus mengakhiri,
dan haruskah aq mati ?




apakah aq??


Malam ini menceritakan penatnya hidupku
Gelap telah mewarnai isi hatiku
Hitam yang sedikit tersebar di relung jiwa
Terkibar bendera kematian bagi kebahagiaan…..
Apakah kata ini memenangkannya
Yang mengalahkan kacau bilaunya hidup ini
Ataukah aq hanya seperti duri
Yang memberikan luka bagi diriku sendiri
Mata ini merah kerana menangis
Memberikan air mata disetiap cerita ini
Yang tampak hanyalah kesedihan di hari ini
Apakah aq bisa memberikn pelangi untukku sendiri…
Awan tak memberi jawapn untukku
Walaupun aq ingin ada pelangi di hatiku
Seperti apakah aq saat ini
Apakah aq pantas seperti debu yang tak wujud……..