BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 11 January 2012

surat untuk Tuhan


Tuhan..
Malam ini kembali aku mengetuk pintu Mu
Lewat rasanya doa dan pujian yang terlantun
Dalam esak tangis yang menghiba

Ku bersimpuh di ribaan Mu
Pada setiap waktu ku yang tersisa
Berusaha untuk tetap tegak dan teguh
Menghadang setiap badai dalam hidup
Menepis gemuruh ragu dalam kalbu

Allah..
Engkaulah kekuatan dalam setiap jengkal nadi ku
Mencengkam erat di setiap hembusan nafasku
Membuncah rasa rindu ku pada Mu
Menggema di dalam relung kalbu

Aku takut ya Rabbi…
Tidak dapat memenuhi setiap janji yang terucap
Tidak dapat menahan kenikmatan dunia yang mempesona
Bahkan tak mampu kendalikan nafsu yang membelenggu

Ya, nafsu ini begitu kuat menggoda
Berusaha luruhkan rasa Cinta ku pada Mu
Memesongkan nikmat yang telah Engkau beri
Menafikan Engkau seakan Kau tiada

Bantulah aku ya Rabbi..
Tepiskan segala resah yang menyelimuti hati
Hilangkan semua gelisah yang memeluk jiwa
Buang setiap keraguan yang mendakap kalbu
Hulurkan tangan Mu di sepanjang jalan ku
Berikan Cahaya Mu menerangi langkah ku
Jangan biarkan aku rebah lagi dalam lumpur dosa

Pimpinlah aku ya Allah..
Pegang erat jiwa ku yang selalu ingin mengembara
Berkelana mencari cinta hakiki Mu
Mengeja ayat demi ayat di dalam Kitab Suci Mu
Agar kau tak berpaling dari ku

Tuhan..
Tutup semua pintu dosa ku
Jangan biarkan lautan dosa menenggelamkan aku
Dalam buih-buih kenistaan yang menggunung
Izinkan aku menjejak kaki langit
Mencari dan menemukan cinta sejatiku
Kerana aku tahu ya Rabbi…
Hanya cinta Mu yang paling hakiki...

0 comments: